میله راد-میله ارت

فهرست مطالب

لیست اقلام چاه ارت – لوازم مورد نیاز چاه ارت - تجهیزات چاه ارت و لیست اقلام سیستم ارتینگ

میله راد _ میله ارت _ الکترود میله ای

میله ارت کاپرباند :

میله-راد
الکترود

میله ارت کاپرباند (میله راد کاپرباند)  نمره ۲۰ به طول ۱/۵ متر

 

میله ارت کاپرباند (میله راد کاپرباند)  نمره ۱۶ به طول ۱/۵ متر

توضیحات : میله راد کاپرباند برای سیستم های ارت ایده آل به شمار می آیند چرا که یک سیستم ارتینگ با میله های ارت اقتصادی تر و موثرتر می باشد. در یک میله ارت  استاندارد بایستی مولکول های خالص مس به صورت یکنواخت روی یک مغز فولادی با حداقل قطر ۲۵۴ میکرومتر پیوند تشکیل دهند. این میله برای سیستم های ارت ایده آل به شمار می آیند چرا که یک سیستم ارتینگ با میله های ارت اقتصادی تر و موثرتر می باشد. در یک میله راد  استاندارد بایستی مولکول های خالص مس به صورت یکنواخت روی یک مغز فولادی با حداقل قطر ۲۵۴ میکرومتر پیوند تشکیل دهند. در این خصوص استاندارد UL467 می گوید: «قطر غلاف مسی در هیچ نقطه ای نباید کمتر از ۰٫۱ اینچ (۰٫۲۵ میلی متر) باشد و شرایط و پارامترهای چسبندگی و خمشی باید در آن رعایت شده باشند به طوری که اگر میله ارت کاپر باند را خم و یا از وسط تا کنیم نباید اتفاق خاصی برای روکش مسی آن بی‌افتد، به این ترتیب میله ارت کاپرباند در برابر خوردگی مقاومت بسیار خوبی حاصل می شود که مانع از فعالیت های الکترولیتی می گردد. جنس فولاد تشکیل شده در میله های کاپرباند مغز فولاد از جنس فولاد ck45 میباشد و با ضخامت بالای ۲۴۰ میکرون مس که به دلیل سختی آن ، مناسب برای زمین های سفت و سخت می باشد و در هنگام کوبش خم و ، کج و سر آن در هنگام کوبش له نمی شود. در صورتی که در دیگر میله ها(میله کاپر شیلد) مغز میله از جنس فولاد ST37 است که از دسته فولادهای کم کربن است که با نام فولاد نرمه در بازار شناخته می‌شود که برای زمین های نرم تر و سختی آن کم است مناسب میباشد.

میله ارت تمام مس

میله ارت تمام مس (میله راد مسی) نمره ۲۰ به طول ۱/۵ متر

 

میله ارت تمام مس (میله راد مسی) نمره ۱۶ به طول ۱/۵ متر

 

میله ارت تمام مس (میله راد مسی) نمره ۱۴ به طول ۱/۵ متر

توضیحات : میله راد تمام مس برای نقاطی استفاده میشود که خاک مرغوب تری دارند چون فلز مس نرم تر از فلز فولاد برای کوبش میباشد. معمولا برای کوبش میله های تمام مس از نوک فولادی و چکش خور استفاده میشود که بتواند در زمین به راحتی کوبیده شود. میله راد های تمام مس مزیت بهتری نسبت به سایر میله های راد دارد که در انتقال جریان الکتریکی سرعت مناسب تری دارند و میله راد تمام مس به خاطر تمام مس بودن در انتقال و تخلیه جریان رسانایی بالاتری دارند. میله های تمام مس از لحاظ قیمت نسبت به سایر میله ها بالاتر می باشند.

میله ارت کاپر شیلد

میله ارت کاپرشیلد (میله راد کاپر شیلد) نمره ۲۰ به طول ۱/۵ متر

 

میله ارت کاپرشیلد (میله راد کاپر شیلد) نمره ۱۶ به طول ۱/۵ متر

 

میله ارت کاپرشیلد (میله راد کاپر شیلد) نمره ۱۴ به طول ۱/۵ متر

 

میله ارت کاپرشیلد (میله راد کاپر شیلد) نمره ۱۶ به طول ۱/۵ متر

توضیحات: میله راد های کاپرشیلد از مغز آهنی  ST37 و روکش مسی با ضخامت بالای ۳۰ میکرون که به اصطلاح شرکتی می باشند تشکیل شده است . این نوع میله راد ها غالبا به میله رادهای اقتصادی یاد میشود بدلیل آنکه ضخامت مسی که در این نوع میله استفاده شده بسیار کمتر از سایر میله رادها میباشند.

این نوع از میله ارت به دلیل کیفیت پایینی که دارند معمولا توصیه نمی‌شود حتی در شرایطی که خاک مناسبی داشته باشیم چون به سرعت در اثر تماس با املاح خاک تجزیه شده و از بین می‌رود که این خود باعث بالا رفتن مقاومت الکتریکی می شود که هنگام تست با دستگاه ارت تستر قابل مشاهده می باشد.

میله ارت اتمایز یا میله مس اندود

میله ارت اتمایز (میله مس اندود) نمره ۱۶ به طول ۱/۵ متر

توضیحات:

روش تمایز این روش در کشورهای صنعتی و پیشرفته کاربرد دارد. در روش اتمایز اتم های مسی را بر روی مغزی از فلز فولاد جایگزین می کنند این مغزی فولادی دارای استحکام بیشتر و مقاومت الکتریکی زیاد تری هستند. در اصل با استفاده از نوعی مکانیزم خاص، بعد اکسید زدایی کردن فولاد و گرفتن چربی های فولاد، آلیاژی محکم از مس و فولاد به وجود می آورند. در نهایت مس خالصی را با ضخامت تقریبی ۱۰ تا ۳۰ میکرون را روی فولاد نشانده و محصول نهایی با آلیاژی جدایی ناپذیر از ترکیب مس و فولاد خواهد بود و سپس در مرحله بعد بردن ضخامت تا ۲۵۰ میکرون مس انجام می شود.

چه چیزی باعث شده است که در کشورهای پیشرفته از این روش برای میله ارت استفاده شود؟ بی شک یکی از مهم ترین خصوصیات و مزایای میله ارت اتمایز چسبندگی فوق العاده محکم بین فولاد و مس و غیر قابل جدایی بودنشان است که باعث می شود هنگام کوبش به زمین از هم جدا نشوند.

این میله ارت معمولا در مناطقی استفاده می شود که خاک نرم تر است پس برای استفاده در مناطق سخت توصیه نمی شود.

میله ارت اتمایز به روش متمایز کردن تولید می شوند چرا که در کشورهای صنعتی دیگر تولید این میله ها با روش دوزه کشی منسوخ شده است. در این روش ابتدا فولاد قسمت وسط میله را چربی گیری و اسید شویی می نشانند.
این روش دارای مزایایی است از جمله اینکه:
۱-جدا نمودن مغز فولادی از مس غیر قابل امکان می باشد.
۲-به علت اینکه مغز فولادی کاملا با صافی سطح بالا بدست آمده و چربی گیری و اسید شویی (اکسید برداری مغز فولاد)  شده است، امکان خوردگی و بلند شدن مس در آن وجود ندارد و اتصال مکانیکی و هدایت الکتریکی بالا به یکدیگر(مغز فولاد ومس) متصل شده اند.
۳-به دلیل اینکه بین مغز فولادی و روکش مس هیچ گونه حفره ایی وجود ندارد و مس به‌ صورت یکپارچه روی فولاد کار شده است لذا تحت هیچ شرایطی آب بین آنها نفوذ نخواهد نکرد و مغز فولادی سالم خواهد ماند.

در روش اتمایز امکان افزایش ضخامت مس از ۱۰۰ تا ۲۵۰ میکرون وجود داشته و بر خلاف روش دوزه کشی تولید میله ارت تا طول ۳ متر و در قطر های مختلف امکان پذیر می باشد.

 

میله ارت استنلس استیل

میله ارت استنلس استیل نمره ۲۰ به طول ۱/۵ متر

میله ارت استنلس استیل نمره ۲۰ به طول ۱/۵ متر

توضیحات:

میله ارت استیل معمولا در شرایطی استفاده می‌شود که خاک دارای رطوبت زیادی باشد مانند مناطق شمالی کشور و استفاده از میله راد‌ دیگر احتمالا دچار خورندگی خواهند شد.

این نوع میله راد استنلس استیل قدرت بسیار خوبی در برابر کوبش و همچنین مقاومت بسیار بالایی در برابر خوردگی دارند.

از میله راد استنلس استیل مقاومت بسیار خوبی از خاک را می‌توان دریافت کرد و همچنین گزینه‌ی بسیار مناسبی است که در مناطق مرطوب از آن استفاده کرد چون به هیچ عنوان سولفاته و زنگ زدگی برایش پیش نمی آید.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)
Loading...
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 2 =

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.