کلمپ ارت – اتصالات چاه ارت

فهرست مطالب

کلمپ ارت - کلمپ ارت مسی – کلمپ مسی – اتصالات مسی ارت – اتصالات چاه ارت

کلمپ-انگشتی

کلمپ انگشتی جهت اتصال سیم مسی به میله راد

(کلمپ اتصال سیم به میله ) … CODE:IPB01 

کلمپ--Uشکل

کلمپ  U شکل جهت اتصال دوسیم عبوری

هم سایز به میله راد … CODE:IPB02 

کلمپ اتصال-دوسیم

کلمپ U شکل جهت اتصال دوسیم به صورت موازی و

هم سایز به میله راد …CODE:IPB03

کلمپ-اتصال-تسمه-مسی

کلمپ اتصال تسمه مسی به میله راد …  CODE:IPB04

اتصال-سیم-مسی-به-سازه-فلزی

کلمپ U شکل جهت اتصال سیم مسی به سازه فلزی و

یا میله راد … CODE:IPB05

کلمپ-اتصال-سیم-وتسمه

کلمپ U شکل جهت اتصال سیم و تسمه مسی

به میله راد CODE:IPB06

کلمپ-اتصال-سیم-مسی

کلمپ اتصال سیم مسی به سازه فلزی … CODE:IPB07          

کلمپ-اتصال-چهارسیم

کلمپ اتصال چهارسیم دوسایز– دوسایز به سازه فلزی

(دو زوج هم مقطع به سازه) … CODE:IPB08

کلمپ-اتصال-دو-سیم-هم-مقطع

کلمپ اتصال دو سیم هم مقطع به سازه فلزی CODE:IPB09

کلمپ-اتصال-سیم-به-صفحه

کلمپ سیم به صفحه

(اتصال سیم مسی به صورت افقی به سازه فلزی) … CODE:IPB10

کلمپ اتصال دوسیم هم مقطع به صورت افقی

به سازه فلزی … CODE:IPB 11

کلمپ-اتصال-دوپیچ

کلمپ دوپیچ جهت اتصال دوسیم هم سایز

به یکدیگر  …  CODE:IPB 12

کلمپ-کانکتور

  کلمپ کانکتور جهت اتصال دو سیم

هم سایز به یکدیگر  … CODE:IPB 13

کلمپ اتصال دوسیم غیر هم سایز  به صورت

عبوری به یکدیگر … CODE:IPB 14

کلمپ-اتصال-دوسیم-عبوری

کلمپ اتصال دوسیم

عبوری به یکدیگر … CODE:IPB 15

کلمپ-مسی-پرسی

  کلمپ مسی پرسی

(کلمپ سی شکل –کلمپ C) … CODE:IPB16

کلمپ

کلمپ آلومینیومی اتصال دو سیم هم سایزبه یکدیگر… CODE:IPB17

کلمپ-اتصال-سیم-به-فونداسیون

کلمپ اتصال سیم به

فونداسیون و آرماتور  …….. CODE:IPB18

  کلمپ نگهدارنده

سیم مسی (بست سوتی) …  CODE:IPB19

کلمپ-نگهدارنده

کلمپ نگهدارنده سیم مسی … CODE:IPB20

کلمپ-نگهدارنده

کلمپ نگهدارنده سیم مسی

(کلمپ سیم به دیوار دو پارچه) CODE:IPB21

کلمپ تسمه خور (کلمپ نگهدارنده تسمه مسی-

بست دو پارچه تسمه به دیوار )… CODE:IPB22    

  کلمپ تسمه خور

(کلمپ نگهدارنده تسمه مسی چهار طرفه )… CODE:IPB23

  کلمپ تسمه خور

(کلمپ نگهدارنده تسمه مسی )… CODE:IPB24  

کلمپ اتصال مفتول گالوانیزه (کلمپ اتصال راندوایر به راندوایر-اتصال موازی راندوایر)….. CODE:IPB25

کلمپ اتصال مفتول گالوانیزه (کلمپ اتصال راندوایر به راندوایر،آرماتور،  اتصال میله ومیلگرد به یکدیگر)…. CODE:IPB26   

  کلمپ اتصال مفتول گالوانیزه

(کلمپ اتصال راندوایر به راندوایربه صورت متقاطع)… CODE:IPB27

  کلمپ اتصال مفتول گالوانیزه

(کلمپ اتصال راندوایر به تسمه گالوانیزه یا تسمه استیل و آلمینیومی ) … CODE:IPB28 

ارت بار یا ترمینال ارت (باس بار مسی) …. CODE:IPB29 

کلمپ سیم به استراکچر(ارت بار استوانه ای) …. CODE:IPB30

توضیحات :
کلمپ های مسی برای اتصال بین دو فلز مختلف به ویژه فلز مس میباشند که در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند. به عنوان مثال : کلمپ چهارراهی تسمه ، کلمپ یو ، کلمپ انگشتی و …
جنس کلمپ ها غالبا برنجی میباشند چون فلز برنج در برابر خوردگی مقاوم و همچنین کیفیت مناسب تری نسبت به فلز آهن دارند. کلمپ های مسی معمولا دارای مغزی فولادی و روکش مس میباشند که در برابر خوردگی مقاومت بهتری داشته باشند ولی کلمپ های برنجی از کیفیت مناسب تری نسبت به کلمپ های با روکش مس میباشند.

 

آشنایی با کلمپ راد ارت:

 

کلمپ راد ارت نوعی از کلمپ های مکانیکی هستند که از تنظیم کننده های پیچشی (پیچ) برخوردار هستند. این نوع بست راد ارت را در اطراف میله ارت به کار می برند تا به این شکل یک اتصال محکم بین میله ارت و هادی ارت ایجاد کنند. برخی از انواع این تجهیزات راد ارت از یک فنر و اتصال دهنده تشکیل شده اند که جهت اتصال راد ارت به تسمه های مسی و اتصال آن ها به کابل های مسی به کار می روند.
کلمپ ها و کانکتور ها در سیستم های ارتینگ اهمیت زیادی دارند و باعث ایجاد اتصال های صحیح می شوند.

 

انواع کلمپ راد ارت

 

معمولا برای ایجاد اتصال میان میله های مسی و کابل از کلمپ های راد ارت جی شکل استفاده می کنند. این نوع کلمپ و بست را برای اتصال راد ارت هایی که در سیستم ارتینگ به کار می روند و اندازه های مختلفی دارند به کار می برند. وظیفه ی این تجهیزات ایجاد اتصال میان راد ارت و هادی های مسی می باشد.
مهم ترین ویژگی که این کلمپ ها دارند مقاومت بسیار بالای آن ها در برابر خوردگی و زنگ زدگی می باشد. این نوع از کلمپ ها دارای مقاومت مکانیکی بسیار بالا و طول عمر زیادی هستند.

 

کلمپ راد ارت بیضی شکل:

 

این نوع کلمپ یکی از پرکاربرد ترین نمونه ها است که برای سیستم ارتینگ به کار می روند. کلمپ های بیضی شکل دارای پیچ هایی هستند که از آن ها برای محکم کردن اتصال هادی به میله ارت استفاده می کنند. این نوع کلمپ از کاربرد بالایی برخوردار است. کلمپ ها را معمولا برای ایجاد اتصال میان هادی ها و میله ارت استفاده می کنند که این اتصال به وسیله ی پیچ ها محکم می شود.در برخی سیستم های ارت برای اتصال بهتر هادی به راد ارت از کلمپ های برنجی دندانه دار استفاده می کنند که طراحی آن به صورت دوتایی می باشد. به این شکل که برای محافظت از این میله ها از دوپیچ و مهره استفاده می کنند.
این نوع بست یا کلمپ از یک نقطه ی مرکزی برخوردار است که از دهانه ی آن برای نصب سیم استفاده می کنند. سپس با استفاده از پیچ و مهره آن اتصال هادی را به میله ارت محکم می کنند. معمولا این نوع کلمپ ها را به عنوان بهترین گزینه برای ایجاد همبندی اتصال ارت در پیرامون لوله های آب پیشنهاد می کنند.

 

کلمپ یو شکل:

 

کلمپ u شکل را معمولا برای اتصال میله های مسی به تسمه یا کابل ارت به کار می برند. این نوع از کلمپ ارت مجهز به پیچ های یو شکل هستند. معمولا از کلمپ های یو شکل برای متصل کردن کابل های رشته ای و تسمه به میله های راد ارت استفاده می کنند.این کلمپ ها را معمولا از آلیاژهای مس و قلع می سازند که این نوع تجهیزات یک اتصال مکانیکی محکم را به وجود می آورند که از مقاومت بالایی در برابر اکسید شدن و خوردگی برخوردار هستند.

 

کلمپ اتصال جداگانه سیم به راد:

 

این نوع از کلمپ های راد ارت را به منظور اتصال سیم به ارت در نظر گرفته اند که برای اتصال دو یا چند سیم در سایزهای متفاوت طراحی شده است. این نوع کلمپ ها دارای شیارهایی هستند که مخصوص اتصال سیم های مسی می باشد.جنس بدنه ی این کلمپ ارت را از آلیاژهای مسی انتخاب می کنند که در برابر مواردی مثل خوردگی استحکام بسیار زیادی دارد. معمولا تولید کلمپ ارت به وسیله ی سر هم کردن یک مجموعه از پیچ های ضد زنگ انجام می گیرد.

 

کلمپ اتصال جداگانه کابل به راد:

 

این نوع کلمپ ها را براساس استاندارد های خاصی تولید می شوند. این تجهیزات را برای ایجاد اتصال میان مقاطع مختلف کابل به راد استفاده می شود، معمولا این نوع کلمپ راد ارت را به شیوه ی فورج تولید می کنند. از مهم ترین ویژگی های کلمپ راد ارت در این نوع وجود ساختار مولکولی یکنواخت و یکسان آن است که بدنه ی آن ها از دندانه بندی متراکم و ریز برخوردار است.این روش تولید کلمپ ارت در مقایسه با روش های گذشته نظیر ریخته گری از هدایت الکتریکی بالا و استحکام مکانیکی فوق العاده ای برخوردار است. پیچ و مهره های این قطعات را معمولا از فولاد ضد زنگ می سازند که در مقایسه با نمونه های گالوانیزه از مقاومت بالاتری برخوردار هستند.

 

ویژگی های کلمپ راد ارت:

 

این تجهیزات را براساس آخرین تکنولوژی و کیفیت بالای متریال، با دقت بالا در سایزهای مختلفی با پایداری و مقاومت در برابر پوسیدگی و خوردگی تولید می کنند. از دیگر ویژگی های این محصولات نصب آسان،رسانایی بالا، ،ایجاد اتصالات محکم در سیستم ارتینگ ،عمر طولانی، بدون از دست دادن خط اتصال و عمر طولانی تر و قیمت مناسب می باشد.

 

فروش کلمپ راد ارت:

 

خرید بست راد ارت که به عنوان نوعی نگهدارنده و اتصال دهنده استفاده می شود که دو هادی یا رسانای مسی را به همدیگر متصل می کند. انتخاب کلمپ ارت برای سیستم های ارتینگ براساس محیط و محلی که مورد استفاده قرار می گیرد انجام می شود.یکی از موارد موثر بر قیمت کلمپ های مختلف راد ارت جنس و سایز آن ها است که بر اساس موارد بالا و اندازه ی قدرت تحمل فشاری است که بر روی این قطعات وارد می شود متفاوت می باشد. جنس بیشتر انواع کلمپ های ارت را از آلیاژ برنج – مس و روکش مس می سازند.
یکی از مهم ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر روی قیمت کلمپ ارت راد کیفیت آن است که براساس محیط مورد استفاده ی ارتینگ مشخص می گردد. علاوه بر این، موارد دیگری بر قیمت این محصولات تاثیرگذار است که شامل تغییر فرم ظاهری و هدایت الکتریکی و استحکام مولکولی و میزان سختی محصول می شود.استفاده از طراحی مناسب و به کارگیری متریال مرغوب به میزان زیادی در کارایی این محصولات تاثیرگذار است. در صورت استفاده از متریال بی کیفیت امکان دارد که سیستم ارتینگ دچار ضعف شده ، اتصال موثر قطع و خسارات جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

 

خرید اینترنتی کلمپ راد ارت:

 

همان طور که می دانید کلمپ راد ارت به عنوان یک نوع کانکتور محسوب می شود که برخی انواع آن از یک سطح شیاردار برخوردار می باشد که براساس مقطع سیم ها طراحی شده اند. این شیارها را برای ایجاد استحکام بیشتر در ارتباط و اتصالات الکتریکی ایجاد می کنند. این تجهیزات در انواع مختلفی طراحی شده اند و براساس محل قرار گیری در شکل های مختلف به کار گرفته می شوند.
همان طور که مشاهده می کنید امروزه با پیشرفت دنیای دیجیتال بیشتر افراد جامعه ترجیح می دهند که از طریق اینترنت نسبت خرید انواع کالاها اقدام کنند. امروزه خریداری بست راد ارت نیز به صورت اینترنتی انجام می شود و افراد می توانند با چند کلیک ساده این نوع تجهیزات را سفارش دهند.
مهم ترین ویژگی خرید کلمپ ارت این است که کاربران می توانند با مراجعه به سایت نمایندگی های فروش معتبر این محصولات در هر ساعت از شبانه روز با مقایسه قیمت ها بهترین تصمیم را بگیرند. یکی از دلایل انتخاب خرید اینترنتی این است که نیازی نیست افراد به صورت حضوری به مراکز فروش کلمپ راد ارت مراجعه کنند و همین امر باعث صرفه جویی در زمان و هزینه ها می شود.
همان طور که می دانید این تجهیزات به عنوان بست و نگهدارنده در سیستم ارتینگ استفاده می شوند. در صورتی که از محصولاتی با کیفیت پایین استفاده کنید به مرور زمان کارایی خود را از دست خواهند داد و باعث ایجاد خسارات جبران ناپذیری در سیستم ارتینگ خواهند شد.

 

استفاده از کلمپ و بست ها در طراحی ارتینگ:

 

کلمپ و بست ها در انواع مختلفی تولید می شوند. این قطعات در سیستم های ارتینگ و حفاظت در برابر صاعقه کاربرد گوناگونی دارند.

 

آشنایی با انواع کلمپ و بست های مختلف که در سیستم ارتینگ کاربرد دارند:

 

کلمپ و بست ها در سیستم ارتینگ به عنوان کانکتور و اتصال دهنده به کار می روند. این تجهیزات باعث می شوند که هادی ها و اجزاء مختلف در سیستم های ارتینگ در محل اتصال محکم شوند. این امر باعث می شود که کارایی سیستم افزایش پیدا کند. در ادامه قصد داریم به شکل مختصر پرکاربردترین کلمپ ها را معرفی کنیم.

 

کلمپ های اتصال دهنده ی هادی ها به راد ارت:

 

کلمپ ها و بست های اتصال دهنده ی هادی ها به همدیگر که به عنوان نگهدارنده بر روی دیوارها و بام ها به کار می روند.
کلمپ هایی که فقط قابلیت نگهدارنده بودن دارند و بر روی بام یا دیوار به کار می روند این کلمپ ها را با عنوان کلیپ ها نیز شناخته می شوند.

 

کاربرد کلمپ ها در سیستم های مختلف:


بست های اتصال دهنده سیم و کابل به همدیگر که به عنوان نگهدارنده بر روی سازه های فلزی یا استراکچرها قرار می گیرند. برخی از کلمپ های ارت تنها به عنوان کلیپس های نگهدارنده هستد که بر روی سازه های فلزی قرار می گیرند.کلمپ ارت و بست هایی وجود دارند که در سازه های بتنی به کار می روند. این تجهیزات به شکل اتصال دهنده به کابل ارت به آرماتور سازه های بتنی متصل می شوند.
هادی هایی که در سیستم ارتینگ به کار می روند از اشکال گوناگونی برخوردار هستند بنابراین کلمپ ها و بست ها از تنوع زیادی برخوردار هستند.
برای درک بهتر تنوع کلمپ ها قصد داریم مثالی را برای شما بیاوریم. به عنوان نمونه ممکن است تسمه های مسی که در سیستم ارتینگ به کار گرفته می شوند؛ به صورت عمود بر روی تسمه های دیگر قرار بگیرند. یا از روی تسمه های دیگر عبور کنند.زمانی که تسمه ها عمود بر روی یکدیگر قرار بگیرند باید از کلمپ هایی استفاده شود که به صورت چهارراه تسمه به تسمه طراحی شده اند. این اتصال ممکن است بر روی استراکچر یا سازه های فلزی یا بر روی دیوارها نصب شوند.
از این قطعات برای اتصال کابل های ارت نیز استفاده می کنند. این کلمپ ها به صورت گیره های مخصوصی عمل می کنند و کابل های ارت را به سازه های مورد نظر اتصال می دهند. با توجه به این توضیحات متوجه شدیم که کلمپ ها و بست ها از تنوع بالایی برخوردار هستند.

 

درباره کلمپ سیم به تسمه چه می دانید؟


کلمپ سیم به تسمه یک وسیله ی کاربردی است که از آن برای ایجاد اتصالات الکتریکی گوناگون بین سیم و تسمه ارت استفاده می کنند. این نوع کلمپ با توجه به نوع و مدلی که دارد از ویژگی های مختلفی برخوردار است. کلمپ ها دارای قطعات مختلفی هستند.

 

انواع کلمپ سیم به تسمه:

 

کلمپ سیم به تسمه را معمولا بر اساس جنس و اندازه آن ها دسته بندی می کنند. کاربرد کلمپ سیم به تسمه بر اساس طرح ارائه شده برای سیستم ارت و حفاظت در برابر صاعقه مشخص می شود. کلمپ های سیم و تسمه را معمولا از جنس برنج و مس می سازند. کلمپ های مسی از هدایت الکتریکی مناسب برخوردار هستند. در صورتی که سیستم ارتینگ شما در محلی نصب و اجرا می شود که احتمال سولفاته شدن وجود دارد بهتر است از کلمپ های مسی استفاده نکنید. به این دلیل که سولفاته شدن باعث کاهش عملکرد این محصولات می شود.
یکی از انواع کلمپ های سیم به تسمه که بسیار پرکاربرد هستند؛ کلمپ چهار راه سیم به تسمه است. این نوع کلمپ را در انواع و سایز های مختلف می توانید مشاهده کنید. همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم کلمپ های سیم به تسمه را از جنس برنجی و مس می سازند. پیچ های تعبیه شده در این نوع کلمپ ها از جنس استنلس استیل می باشند که در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی دارند.
کلمپ سیم به تسمه مدل چهار راهی از ساختاری با یک بدنه ی پهن برخوردار است که برای اتصال انواع سیم و تسمه ها به کار می روند. این کلمپ ها تماما از جنس مس و برنج هستند که چهار پیچ از جنس فولاد ضد زنگ عهده دار اتصال دو قطعه بالایی و پایینی آنها به یکدیگر می باشند.

 

ساختار کلمپ های اتصال سیم به تسمه:

 

تولید کننده کلمپ سیم به تسمه در هنگام تولید این محصولات بر اساس نیاز و نوع سیستم ساختار قطعات مورد نظر را انتخاب می کنند. برای اینکه کلمپ های سیم به تسمه از کارایی و کیفیت مناسب برخوردار باشند باید در زمان ساخت این قطعات در انتخاب متریال اولیه ی آن نهایت دقت را شود.
در صورتی که مواد اولیه نامرغوب را استفاده شده باش این قطعات در اموری مانند هدایت الکتریکی و انسجام مکانیکی دچار مشکل می شوند. این موضوع باعث ضعف در سیستم ارتینگ می شود. یکی دیگر از عواملی که در حین ساخت کلمپ از اهمیت زیادی برخوردار است طراحی مناسب این قطعات می باشد. در صورتی که کلمپ نتواند سیم یا تسمه را به شکل مطلوب نگه دارد، موجب عملکرد نا مطلوب شده و به تبع آن باعث می شود که در سیستم ارتینگ اختلالی ایجاد گردد.

 

عوامل موثر بر قیمت کلمپ های اتصال سیم به تسمه:

 

قیمت کلمپ سیم به تسمه به چه عواملی بستگی دارد؟ اولین گزینه ای که بر قیمت کلمپ اتصال سیم به تسمه تاثیر زیادی دارد جنس این محصولات می باشد. این قطعات از فلزاتی مانند مس و برنج ساخته می شوند. قیمت این فلزات تاثیر مستقیمی بر قیمت کلمپ ها دارد.
دومین فاکتوری که بر قیمت کلمپ و بست و اتصالات سیم تاثیر می گذارد روش ساخت این محصولات می باشد. این قطعات با استفاده از روش های مختلفی ساخته می شوند. این روش ها بر اساس استانداردهای خاصی اجرا می شوند. علاوه بر این ها برند سازنده و سایز نیز بر قیمت تاثیر بسزایی دارند.
کلمپ سیم به تسمه را باید در نهایت دقت و حوصله انتخاب کنید. این نوع کلمپ ها با ایجاد اتصالات مناسب باعث می شوند که همه ی تجهیزات به سیستم ارتینگ متصل شوند.

 

کلمپ سیم به استراکچر (ارت بار استوانه ای):

 

کلمپ سیم به استراکچر یکی از کلمپ های سیستم ارت می باشد که به وسیله آن سیم مسی را به ستون فلزی نصب میکنند . این کلمپ های ارت را هم به نام کلمپ سیم به ستون و ارت باس و استوانه فلزی ارت هم میشناسند . در ابتدا باید سر سیم مسی ارت را کابلشو بزنیم و به وسیله پیچ بر روی این کلمپ ارت متصل کنیم . در نهایت استوانه فلزی ارت به وسیله دستگاه جوش آهن به ستون فلزی ساختمان متصل میشود و سیم مسی به استراکچر یا ستون ساختمان وصل میشود .

 

ارت باس(باس بار):

 

ارت باس یا ترمینال ارت مسی برای انشعاب گرفتن از سیستم ارتینگ به تعداد مورد نیاز استقاده میشود . ترمینال ارت شامل یک عدد باسبار مسی سوراخ دار و دو عدد مقره و یک پایه فلزی تشکیل شده است . اندازه و طول باسبار مسی در ترمینال ارت میتواند متغیر باشد و برحسب نیاز طراحی و ساخته شود که مقرون به صرفه باشد . بست سیم مسی به استراکچر و بست سیم ارت به ستون فلزی ساختمان میتواند از جنس آهن آبکاری مس یا برنج آبکاری مس باشد .

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Copy Protected by Chetan's WP-Copyprotect.